Комп’ютерний метод розвалу-сходження: гарантія подовження життя шин і керованості автівки
Невпевнене курсове переміщення автомобілю – ознака зміненого кута постановки коліс. Для цього необхідно виконати діагностику і наступне розвал сходження в разі підтвердження зміни нахилу коліс.
Показання до проведення розвалу-сходження
Нерівномірний знос шин, некерованість автомобіля, важке, туге переміщення керма, відчуття того, що машину «веде» при прямолінійному русі – наслідки нерівномірних кутів розвал-сходження. При їзді шляхами з вибоїнами, наїзді на бордюри або дорожні перешкоди кути збиваються, тому треба регулярно проводити їх діагностику і виправлення. Термін перевірки кутів залежить від типу траси і пробігу автівки: зазвичай його проводять раз на 10 – 20 тисяч км.
Сходження передніх коліс визначають як різницю між краями ободів в різних положеннях. Якщо цей показник відрізняється від норми, виконують розвал-сходження. Перед процедурою перевіряють надійність кріплення рульової трапеції до стійки, з'єднання пальців шарнірів рульової тяги. У випадку ремонту ходової частини дана маніпуляція є обов'язковою.
Розвал регулюють зміною кількості прокладок між віссю нижнього важелю і поперечиною, поворотом ексцентрику. Якщо кут розвалу позитивний – верхня частина колеса нахилена назовні, негативний – всередину. Диски коліс не мають бути погнутими, вільний хід колеса повинен знаходитися в межах норми, передня підвіска, її опори, амортизатори – полагоджені.
Багатофункціональні діагностичні стенди з відеокамерами і підйомниками
Лідером діагностики транспортного засобу є обладнання, яке виконує комп'ютерний аналіз результатів замірів. З числа перевірених систем німецькі стенди Geoliner, Visualiner, італійські моделі Exact і RAVTD. Завдяки даним, отриманим багатьма датчиками, результат надається інженеру у вигляді графіків та діаграм. Подальше налагодження відбувається шляхом послідовного коректування.
Стенди комп'ютерної діагностики не потребують постійного калібрування. Їх точність і стійкість до перешкод, невибагливість до вирівняності поверхні, на якій розміщений автомобіль або аналітичне обладнання, отримання додаткової інформації щодо ходової частини – неповний спектр діагностичних дій. Заключна 3D-модель конкретної автівки порівнюється з заводськими даними марки. Після вердикту виконується виправлення недоліків з урахуванням рекомендацій програмного забезпечення.
Висока вірогідність даних, можливість перевірити геометрію шасі дозволяє констатувати в разі придбання засобу, що був в експлуатації, особливості його використання. Об'ємна візуалізація в форматі 3D вкаже, чи не побувала машина в серйозній аварії, використовувалась на звичних трасах чи в умовах жорсткого бездоріжжя.